Angre, bytte og retur

Les også  Frakt og levering  Kjøpsbetingelser 

 

Noen ganger angrer man, andre ganger har man rett og slett handlet for mye garn. Det gjør ingenting. Uansett hvorfor du ombestemmer deg, har du: 
 

14 dagers angrerett og 100 dagers returrett!

 

14 dagers angrerett

Når du handler på internett, gjelder angrerettsloven.
Fristen for å å bruke angreretten er 14 dager etter mottatt vare og du får hele beløpet tilbakebetalt etter godkjent retur. Returneres hele ordren, refunderes også frakten du betalte ved bestillingen.  

Ved retur av uavhentede forsendelser, reduseres refusjonen med frakt og våre returkostnader. 

 

100 dagers returrett

Utover angreretten, kan ordinære varer returneres i 100 dager etter kjøpsdato. Fraktkostnader refunderes ikke. 

For salgsvarer og utgående varer ("limited") gjelder ikke 100 dagers returrett. 

 

– og dette må du passe på ved returen:

Uansett hvorfor du returnerer, gjelder at varen ikke må være brukt, skadet eller forringet på noen måte.

Vær særlig oppmerksom på at garn må skjermes for lukt, støv og lys og at banderole må være intakt. Utstyr og øvrige emballerte varer må returneres i denne, og emballasjen må være intakt. 

For rettighetsbelagte garnpakker (garn og oppskrift som selges samlet) må du returnere komplett pakke. Merk at kopiering av oppskrift ikke er tillatt! Ønsker du å returnere deler av en mottatt garnpakke, ta først kontakt.  

Du har selv ansvar for varene helt til vi har mottatt returen, og må sørge for forsvarlig innpakking samt forsendelsesmetode. Bruk vår originalemballasje kun dersom denne er intakt.  

Returen sendes til: 

Garnmagasinet AS
Ensjøveien 8
0655 Oslo 

Husk å merke returen med avsender! 

Returnerte varer kontrolleres og du blir kontaktet dersom returen ikke kan aksepteres av grunner som nevnt. 
Returer behandles løpende og senest innen 14 dager etter mottak. Refusjon gjøres umiddelbart etter godkjenning. 

Dersom du ønsker å ta kontakt før du returnerer, ring 21 64 61 64 eller send oss en e-post.

 

Refusjon av kostnader

Har du gjennomført handelen via nettbutikken, får du refusjonen via Klarna. Ble varene betalt kontant, blir beløpet tilbakeført til din konto. Ved fakturakjøp og retur før forfall, blir normalt utestående beløp justert. For spørsmål rundt refundering av godkjente returer, kontakt Klara

Dersom du har handlet på faktura hos oss, får du beløpet tilbakeført til ønsket bankkonto. 

Returfrakten - altså dine kostnader for å sende tilbake varen - refunderes normalt ikke. 

 

 

Denne informasjonen er oppdatert  3. september 2018.