Angre, bytte og retur

Les også  Frakt og levering  Kjøpsbetingelser 

 

Noen ganger angrer man, andre ganger har man rett og slett handlet for mye garn. Det gjør ingenting. Uansett hvorfor du ombestemmer deg, har du: 
 

14 dagers angrerett og 100 dagers byttefrist!

 

14 dagers angrerett

Når du handler på internett, gjelder angrerettsloven. Fristen for å angre er 14 dager etter mottatt vare og du får hele beløpet tilbakebetalt etter godkjent retur. Returfrakt refunderes ikke. Ved retur av uavhentede forsendelser, reduseres refusjonen tilsvarende våre returkostnader. 

 

100 dagers byttefrist

Ordinære varer kan byttes i 100 dager etter kjøpsdato. Returer behandles normalt innen 14 dager etter mottak og varekostnad refunderes etter godkjenning. Fraktkostnader refunderes ikke. 

For salgsvarer gjelder normalt ingen byttefrist med mindre annet er oppgitt i tilbudet eller avtalt. 

 

– og dette må du passe på ved returen:

Uansett hvorfor du returnerer, gjelder at varen ikke må være brukt, skadet eller forringet på noen måte. Vær særlig oppmerksom på at garn må skjermes for lukt, støv og lys og at banderole må være intakt. For garnpakker (garn og oppskrift som selges samlet) må du returnere komplett pakke, det vil si alle nøstene og oppskriften. 

Du har selv ansvar for varene helt til vi har mottatt dem og må sørge for forsvarlig innpakking samt forsendelsesmetode. Vi anbefaler at du benytter vår originalemballasje når mulig og tar vare på kvittering for forsendelsen. Returnerte varer kontrolleres og du blir kontaktet dersom returen ikke kan aksepteres av grunner som nevnt.

Ta gjerne kontakt før returnering. Du kan ringe oss på telefon 21 64 61 64 eller sende en e-post. Husk å oppgi ordrenummer.

 

Refusjon av kostnader

Har du gjennomført handelen via nettbutikken, får du refusjonen via Klarna. Ble varene betalt kontant, blir beløpet tilbakeført til din konto. Ved fakturakjøp og retur før forfall, blir normalt utestående beløp justert. For spørsmål rundt refundering av godkjente returer, kontakt Klara

Dersom du har handlet på faktura hos oss, får du beløpet tilbakeført til ønsket bankkonto. 

 

 

Denne informasjonen er oppdatert 12. mars 2017.